۲۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۱۷

تاجیک اعلام کرد؛

راه اندازی آرامستان جدید در تهران از سال آینده

راه اندازی آرامستان جدید در تهران از سال آینده

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) تمهیدات آخر سال در این سازمان را تشریح و اعلام کرد: ظرفیت روزانه دفن اموات از سال آینده تکمیل و آرامستان‌های جدید راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد تاجیک، مدیرعامل بهشت زهرا در نشست خبری درباره تمهیدات بهشت زهرا در روزهای پایانی سال اظهار کرد: درهای بهشت زهرا از سحرگاه پنج شنبه باز است و تا پایان روز جمعه آماده حضور شهروندان است و مردم می‌توانند از فضای شب هم برای حضور بهره‌مند شوند.

وی افزود: برای سال تحویل درهای بهشت زهرا از ۴ صبح نیز باز است. همچنین درهای بهشت زهرا (س) در ایام ماه مبارک رمضان هر شب تا ساعت ۳ بامداد باز است. همچنین در شب‌های قدر بهشت زهرا تا صبح باز است و برنامه‌ها در قطعات مختلف کاملاً مردمی خواهد بود و فعالیت شهرداری صرفاً فراهم کردن شرایط برای حضور شهروندان است.

مدیرعامل بهشت زهرا ادامه داد: تمهیداتی با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مختلف برنامه‌ریزی شده است. البته قطعاً راهور تهران در روزهای پنج شنبه و جمعه آخر سال در بهشت زهرا و مسیرهای منتهی به این مجموعه حضور مؤثر و مقتدری خواهد داشت تا ضمن کاهش ترافیک، عبور و مرور تسهیل شود.

تاجیک گفت: همچنین یگان امداد و کلانتری‌های اطراف بهشت زهرا نیز بحث ایجاد امنیت را دنبال خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه حمل و نقلی شهرداری شامل سازمان اتوبوسرانی نیز با ۲۰ دستگاه میدل باس برای حمل و نقل داخل بهشت زهرا، تاکسیرانی با ۵۰ دستگاه ون در ایستگاه مترو حرم امام راحل، ایستگاه شاهد و کهریزک خدمت رسانی خواهد داشت.

تاجیک بیان داشت: خدمت رسانی مجموعه حمل و نقل عمومی از صبح تا شب به صورت رایگان برای شهروندان انجام خواهد شد. در این ایام مترو نیز یک ساعت ورود اولین مسافر به سمت حرم امام (ره) را زودتر انجام می‌دهد و آخرین قطار نیز در ساعت ۲۳ از حرم امام راحل اعزام می‌شود، به این ترتیب خدمت رسانی مترو از ساعت ۵:۳۰ صبح تا ۲۳ خواهد بود.

مدیرعامل بهشت زهرا (س) از افزایش چند برابری فعالیت گشت‌های اجتماعی خبر داد و گفت: در پنجشنبه و جمعه آخر سال از حضور متکدیان به شدت جلوگیری می‌شود چرا که این موضوع نارضایتی مردم را به همراه دارد.

تاجیک از ساماندهی گلفروشان در محل درهای بهشت زهرا و حضور پررنگ گشت انضباط شهری خبر داد و بیان داشت: در روزهای پایانی سال پمپ بنزین سیار هم برای بهشت زهرا در نظر گرفته شده و مرکز فوریت‌ها نیز فعال است و شهروندان مثلاً در صورت خرابی خودرو می‌توانند با شماره ۳۲۲۲ و ۳۳۳۳ تماس بگیرید.

وی بیان داشت: نقشه‌هایی برای آشنایی زائران با قطعات خاص و گلزار شهدا آماده شده که داخل ایستگاه‌های «از من بپرس» مستقر در معابر و میادین اصلی بهشت زهرا در خدمت شهروندان خواهد بود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در پنجشنبه و جمعه آخر سال دفن اموات صورت می‌گیرد، گفت: بله، دفن اموات در روزهای آخر سال مشابه زمان‌های دیگر است و تحت هر شرایطی صورت می‌گیرد چرا حکم شرعی است که جنازه مؤمن و مسلم نباید بر روی زمین بماند.

تاجیک گفت: شهروندان برای حضور در بهشت زهرا به زمان بندی توجه کنند و از ایستگاه‌های مترو شاهد، حرم امام و کهریزک جهت حضور بهره مند شوند. همچنین در روزهای پایانی سال از برگزاری مراسم سوم، هفتم، چهلم و سال متوفیان در بهشت زهرا (س) به دلیل شلوغی و ازدحام جمعیت خودداری کنند.

مدیرعامل بهشت زهرا (س) بیان داشت: همچنین علاوه بر استقرار مجموعه‌های امدادی، اورژانس تهران با ۱۰ دستگاه خودرو آمبولانس، ۱۰ دستگاه موتورلانس و دو دستگاه اتوبوس آمبولانس به همراه هلال احمر و آتش‌نشانی با ۱۵ دستگاه در مجموعه بهشت زهرا مستقر هستند.

وی با بیان اینکه تجمع آرامستان‌ها در بهشت زهرا اقدام درستی طی سال‌های گذشته نبوده است، گفت: ظرفیت روزانه دفن اموات در بهشت زهرا از سال آینده تکمیل و آرامستان‌های جدید راه اندازی می‌شود و بعد ۵۳ سال اقدام جدیدی صورت می‌گیرد و دفن اموات در حداقل ۴ نقطه مختلف انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) اعلام کرد: وسعت بهشت‌زهرا اکنون ۵۷۰ هکتار است و برای تهران از اکنون تا ۵۰ سال آینده ۱۸۰۰ هکتار آرامستان نیاز است.

کد خبر 6052483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha